tisdag 23 november 2010

Det är nollgradigt...

... ute, men det blåser sådana nordanvindar att det känns som tjugo minus. Antingen det eller också borde jag ta på mig både vinterjacka och långärmat! :)

Föreläsning och grupparbete idag - check. Väntar på att Molly ska komma hem och kramas lite. Sen är det småpojkshämtning och pakethämtning trots att jag är otroligt osugen på att gå utanför dörren igen.

Men det är mysigt med snön! Man får verkligen julkänsla upphöjt till tusen, helt automatiskt. Så igår eftermiddag åkte jag till Ikea och handlade lite julsaker. Jag har ju bara tre flyttkartonger julgranskulor och ljusstakar och krafs i källaren. Men julpynt kan man aldrig få för mycket av. Faktiskt! Och så måste man ha olika färgkombos på kulorna i granen varje år. I år blir vår blå/röd/silver tror jag.

På söndag är det julpyntning här! Skitsamma att det är november. Jag smäckar upp granen och allt på samma gång. Totalförbjudet egentligen, men det gör barnen (och mig) lite julspralliga sådär, på ett härligt sätt.

1 kommentar:

Lotta sa...

Det är rätt! Fram tidigt o bort så snart det bara går! =)