söndag 7 november 2010

Hjälp vad valutorna...

... dalat senaste tiden. Jag är värsta börsfreaket. "OJ, dollarn har rasat med två procent idag!" ropade jag glatt till Mattias häromdagen. Två procent är väl inte så mycket, menade han. JOMENSERRUDÄÄRÄVISST. I börsvärlden.

Jag blir så stressad att jag funderar på att ta ut alla sparpengar jag har och gå till Forex och förvandla dem till dolares. Men under tiden jag funderar så passar jag på att fynda lite.

Jympabrallor (som tydligen är vardagsmode bland Norrstrands tioåringar!) från Abercrombie kostar helt plötsligt 250 spänn. Samma pris som Stadiumbrallor - fast coolare.

Pundet är också lågt, och är nere på elva behagliga kronor. Så jag fyndade Hunter gummistövlar till Molly. I Sverige kostar de här 699 kronor. Jag betalade 270 från England. Billigare än Tretorn. Jag gillert!


Inga kommentarer: