onsdag 10 november 2010

Jag har precis varit iväg...

... och bytt däck. Det var jättejättehemskt att köra dit. Sommardäck (dåliga dessutom) + snöslask med is under = ingen bra kombo. Jag körde som en pensionär hela vägen. På Örsholmsrakan blev jag omkörd av en massa hantverksgubbar i skåpbilar som glodde argt på mig. Jag gjorde peacetecken tillbaka genom rutan.

"Det var bra det att du körde försiktigt," sa de snälla däckgöbbera till mig. "Det är två stycken som har ringt och avbokat sina tider nu på morgonen för att de kört av vägen på väg hit." Jesus! Tack och lov för 20 km/h.

Jag tror att däckgöbbera gillade mig. Faktiskt! När jag klev in genom dörren förminskades jag automatiskt till ett Offer som inte fattade något. Vilket jag inte gör om bilar. En göbbe körde in bilen på rampen åt mig. En annan backade ut. "Åhåhå, tack", pep jag. Jag blev helt enkelt ett icke-vetande fruntimmer som inte ens klarade av att köra bilen rätt. Men samtidigt hade vi ganska roligt! Vi småpratade och skrattade lite åt min okunskap och HÖHÖHÖ ja jävlar vettu! Hur flickig jag än vill verka, så är jag nog en svärande lastbilschaffis längst inne.

Inga kommentarer: