söndag 28 november 2010

Lussekattsbaket avklarat utan...

... några större barnsnorbusar i degen. Alla tre kidsen hjälpte faktiskt till! Mattias och jag bjöd hit våra fina mammor på lite adventsfika, och jag är faktiskt impad över att de tog sig hit i snöstormen.
       

"Jag vill inte vara med på kort," sa jag till Mattias. Jag har otvättat hår och inte ens hoppat ur min pj idag. Men lik förbannat ser jag mitt bleka ansikte överallt. Morr!


Å sen klädde vi julgranen. Detta är ett evigt bekymmer. Barnen hänger tio kulor på samma gren, så jag måste flytta på dem i smyg. Och alla dessa dagistillverkningar! Jag tror jag kräks. Molly tog fram något trassligt ur julgranspyntspåsen förut, och jag väste åt henne i smyg: släng den där du...! "MÄH!", fick jag till svar. "Det är faktiskt JAG som har gjort den!" Åh förlåt lilla vän, jag trodde det var Ludvigs...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för adventsfika med era ljuvliga barn!Granen är så fin! Kram Margarete!