onsdag 10 november 2010

Nu får man nog egentligen...

... inte prata om mer resor, men jag tror faktiskt att jag ska åka på en SPA-resa till Estland någon gång. Visst ser det ganska härligt ut? Vilken sida jag än läser på så står det att hotellen håller mycket hög standard, behandlingarna likaså - men till en bråkdel av vad det kostar hemma. Man kan till exempel åka till ett fyrstjärnigt SPA, inklusive flyg, måltider och sex behandlingar för under fyratusen. Helt otroligt! På Selma Spa i Sunne kostar bara en hotellnatt över tvåtusen. Och det är dessutom ett hotell i stort behov av renovering.


Ja, det här måste jag försöka övertala Mattias till. Kanske inte snart, men kanske... till nästa jul?

2 kommentarer:

Monkan sa...

Tallinn är en underbar stad ! Fundera inte - boka !
kram monika

Carro. sa...

Jag och mina man var där förra året vid denna tiden.
Vi åkte tåg karlstad - stockholm, det var det som kostade mest på hela resan ;)
Två personer färja i bra hytt och frulle, två nätter och tre dagar i Tallin med frulle på hotellet och två behandlingar + "vattenspa" med tillgång till hela avdelningen med 5 olika bastus, flera olika bubbelpooler m.m betalade vi knappt 2200 :- för. Totalt. För båda, helt vansinnigt billigt.

Sen är gamla staden HELT magisk. Vi älskade den, trots att det regnade lite när vi var där.
Kullerstensgator och hus från medeltiden.
Billig bra mat... kan rekomendera vildsvin från en restaurang just vid det stora torget.

"Nya staden" är svinkool. Bra tempo och mycket stora kedjor. Fräscht.
Vänta inte.... åk! NJUT =)