lördag 6 november 2010

Jag söker desperat efter...

... nya recept som passar hela familjen. Jag är inne i en rutt där det blir samma gamla mat varje vecka typ. Jag vill göra något nytt, något roligt! Jag har hittat en sida med en himla massa god mat här. Någon annan som vill dela med sig av något smarrigt? Gärna något som fungerar hyfsat snabbt och nyttigt till vardags.

Annars har jag sex avsnitt av Nigellas nya serie att titta på. Ja, det ska jag gotta mig i nästa vecka. Hon är genuin, yppig och har ett brinnande intresse för mat. "Lita aldrig på en smal kock," säger hon. Mmhm. Och så är hon sådär härligt engelskt överklassig, men vill ge sken av att hon är "en av oss". Okejrå!

Jag är sugen på att gå på klassisk afternoon tea när vi åker till London i vår. Men det största problemet är dresscoden som gäller för att få inträde. Vi kommer behöva en extra resväska om Mattias måste gå i finskor och kostym och jag ska ha någon knälång kjol och kavaj. En extra budget också låter det som. Afternoon tea på anrika The Ritz kostar 650 kronor per person. Men då ingår ju ett glas champagne också, tillsammans med scones, snittar och te. Herregud!

Inga kommentarer: