fredag 5 november 2010

Det här med Londonresan...

... medför ju vissa problem också. Jag har en tanke om att jag vill köpa en ny väska när jag åker dit. Dels är det jobbigt för att det innebär en ganska tajt budget här framöver om jag ska ha råd. Dels är det svårt att komma fram till vilken jag allra helst vill ha. Det här blir alltså veckans ytliga i-landsproblemsinlägg.

(Och ja, jag hade lika gärna kunnat vara en skomänniska, men har alldeles för breda fötter för att kunna njuta av ett sådant beroende.)

Så okej. Jag ♥ min LV-väska men känner att den är lite stor ibland. Jag vill alltså han en mindre väska som jag kan ha i handen.

Jag och Johanna hade en väskdiskussion igår. Jag sa att jag allra helst skulle vilja ha en Chanel-väska om jag fick välja fritt. Johanna tyckte då att Chanel var en kärringväska. Icke! Jag sa att 2.55:an var en klassisk väska som alla borde ha. "Titta på alla kändisar med stuprörsjeans, Louboutinskor och kavaj med trekvartsärm. De har en 2.55 nonchalant slängd över axeln," sa jag. Så nu drömmer Johanna feberdrömmar om Chanel. Priset är dock en stor nackdel. Ungefär två månaders studiemedel om man säger så.
LV Speedy kanske är den perfekta handväskan. Finns i många olika storlekar men jag tror kanske att Speedy 30 blir bra? Det tråkigaste är att Louis Vuitton i princip inte existerar i Sverige. Allt allt ALLT är kopior, och jag vill inte att folk ska titta på mig och förutsätta att jag är en sån där med fejkväska från någon marknad i Phuket. Och så tänker jag att jag redan har en väska i monogram canvas. Vill jag ha ett annat mönster kanske?

Guccis Sukey finns i flera olika underbara varianter, men jag tror att den kanske blir för stor. Och så har jag hört från flera håll, t.ex. från finaste Catti att kvaliteten är allt annat än bra. Och jag skulle kanske bli tvungen att ta livet av mig om jag köpt en väska för sex tusen som sedan går sönder efter ett halvår.

Eller ska man satsa på en Miu Miu? Eller Chloé? Jag funderar vidare...

2 kommentarer:

lillaj sa...

Chanel chanel, where are you my chanel..

C.Nilsson sa...

Spara, gneta, leta burkar...Chanel!
Min plastsyster som har lite andra förutsättningar än jag äger en och jag "provade" den när vi sågs i somras. Den känns som ett med kroppen - Underbar!