torsdag 4 november 2010

Hepatit A, hepatit B, stelkramp, ...

... difteri, polio och kikhosta. Sådär! En spruta i varje arm och jag är covered. Jag har ju uppnått den facila åldern då det är dags att fylla på barnvaccinationerna.

Barnen fick Twinrix och allt som allt gick det ganska bra. Hem och åt rulltårta och barnen fick spela tv-spel som belöning.

Nu har jag iofs sovit rätt taskigt. Fram till två gick det väl an, men sedan vaknade Love och jag förpassades återigen till Ludvigs stenhårda juniorsäng med ultratunn madrass och skavande resårbotten i trä. Inte gjord för en fluffig mammakropp tyvärr. Men Love vill ju gärna ha sällskap i rummet. Och gudarna ska veta att det är mycket spring på nätterna nuförtiden.


Så nu, kära vänner, har jag precis lämnat drakpojkarna på dagis - och därför ska jag unna mig att krypa ner i sängen en stund till och snosa på Molly.

Inga kommentarer: