söndag 7 november 2010

Imorgon åker Mattias...

... på kurs i Stockholm. Han ska vara borta i nästan en vecka. Det känns ofattbart jobbigt att behöva sköta allt själv, men som tur är så har jag inte så mycket att göra i skolan just då. Vi har ett seminarie och en opposition - det är helt sjukt att svänga sig med termer man knappt begriper sig på - och sedan är det en hel del hemmapluggande.

Värre är det i december när jag har tenta och dömycket att göra. Vips! så passar Mattias på att åka på konferens i Milano. Fucking Milano, liksom. Jag vill också åka till Italien och glo i modeaffärer och äta mozarella till frukost. Jag undrar om jag kan få följa med som gästföreläsare? (Och göra tentan på distans?) Jag kan prata om genus och vårt heterogena samhälle. Eller förresten, jag kan tänka mig att svamla på ett par timmar om vad fan som helst för att få följa med.

Inga kommentarer: