onsdag 24 november 2010

Hoppsan, helt plötsligt...

... var det onsdag och halva veckan har gått. Har några föreläsningar och en del att läsa hemma och sammanfatta, men på hela taget känns det OK.

Fredag ska vi iväg och skaffa pass till Lillnoe, å sen är det poker och finfint umgänge på agendan. Å så härligt med helg! Längtar efter sovmorgon och mys med stora koppar frukostte, varma duntäcken och småkillar som hoppar i sängarna.

Jag ska inte vara en arg mamma. Inte alls, faktiskt! Love kan få springa och pruttlipa med tungan så som han gör så det sprutar saliv. Ludvig kan ställa sina snöiga skor vartsomhelst, så det smälter och bilar små pölar på parketten. Jag ska bara knycka på nacken och leende kasta mitt böljande hår i slowmotion bakåt. Jag knäar gärna och torkar upp.

Och jag ska möta Mattias i dörren när han kommer hem från jobbet. Jag ska ha blommigt förkläde och en dammvippa i handen. Barnen ska lyckligt springa omkring fars ben när han kommer hem. Mattias får sitta i finfåtöljen och röka pipa och läsa tidningen ifred. Jag får en kyss på kinden och ett ligg till kvällen, för jag är absolut aldrig trött eller osugen.

Kanske far i huset vill ha en drink innan maten? Annars serveras steken snart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Svärmor Kramar

Lotta sa...

Haha, du är fan så rolig du =)