söndag 14 mars 2010

Dagens agenda var helt...

... blank, förutom att barnklippning av De Två Små stod på schemat. Jag är så trött på att Love är så ful i håret jämt, och på Gustav Vasa-frisyrer, men jag är också för snål för att regelbundet gå till frisören för 250:- per barn varje gång.

Idag åkte jag därför till OnOff och investerade i en sådan här liten härlig apparat:

En hårtrimmer för barn. Läste på amazon.com att den fått fantastiska recensioner, men när jag kom hem var den rätt svår att använda tyckte jag. Kanske beror det på alla tre miljarder virvlar mina småkillar utrustats med. (Jag ser redan framför mig hur Ludvig står framför spegeln när han ska på mellanstadiedisco, och grinar för att frisyren bara blir felfelfel.)

Okej. Jag ska dela med mig av några före- och efterbilder.

Ludvig före:

Love före:

Nu.

Håll i dig.

Tänk inte på cancer. Eller aids.

Tänk inte på koncentrationsläger.

Inte heller på amerikanska marinkårssoldater.

Tänk bara att det här är två kortklippta killar nu.

Okej. (Det här smärtar mig)

Ludvig efter:

Love efter (chokladgeggig runt hela truten efter att ha blivit mutad med godis för att sitta still):

Jävligt mycket värre än innan!!! De får bli långhåriga drägg för evigt efter det här.

Försöker desperat fixa frisyrer med lite hjälp av stylingprodukter.

Okej. Det här kan jag leva med. Är det OK att ha i vax varje dag i en tvåårings hår?

Lämnar er med ett kort på mina underbara blekrosa frissiga tulpaner istället.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan trösta dig med att så såg mina söner också ut första gången jag kört trimmern genom deras hår nu ett år senare blir det skibra och jag kan bara hoppas att de inte fått för stora men för livet. Så träna du så ska du se att det blir bra till slut.

/Mia

Maria sa...

Men vad gjorde jag för fel? Jag slet som ett djur för att få det någorlunda jämnt. Ändå ser de båda ut som om de är nyhämtade från Auschwitz.

Tips tack! :)

Anonym sa...

Hallå Anonym och Maria!!!!!

Killarna blev jättefina,du är jätteduktig med trimmern!
Ser mycket profsigt ut!!!
Sluta Klaga
svärmor