lördag 20 mars 2010

Igår åkte jag och...

... Molly upp till Kronoparken för att handla på "All världens mat". Jag älskar den affären. Det luktar Turkiet så fort man kommer innanför dörren.

Jag skulle kunna gå där inne i timmar och läsa på alla burkar och kolla alla förpackningar. Jag skulle desperat vilja ha några inhemska thailändska recept, för att sedan gå dit och handla bok choi och nam pla och annat som kan behövas.

Och Kronoparken! Jag älskar min gamla hood. Mamma säger att det är för att jag börjar bli gammal och nostalgisk. Jag säger att det är för att det fortfarande känns som hemma. Jag träffade en gammal klasskompis också. Och samma gamla tant på Konsum, hon med vulgärt rött läppstift och stora skrattgropar.

Jag är ledsen att jag inte tog med mig kameran idag. Kronoparken var extra vackert i dimman. Ja, fint på ett oestetiskt och rått sätt. Molly vill flytta dit. Hon vill bo i mitt barndomshus när hon blir stor.

Inga kommentarer: