måndag 22 mars 2010

Det har gått ganska bra...

... att trycka i Love penicillin nu när han har bytt till en flytande variant. Han grimaserar men sväljer faktiskt det mesta. Jag är oerhört förvånad och nöjd.

Problemet är att han inte är frisk än. Dessutom har Ludvig börjat hosta han också, så jag ska snart bege mig neråt Gripen för att kolla om han kanske också är smittad. Och så behöver jag ett sjukintyg till försäkringskassan, för så här länge har jag aldrig varit hemma för sjukt barn förut i ett sträck.

När vi var på Rhodos 2007 blev både Molly och Ludvig sjuka. Ludvig fick en massa grekisk medicin utskrivet som jag inte vågade ge honom - delvis pga av läkaren hade snortajt Von Dutch tisha som visade naveln. Trots att jag googlade kunde jag inte hitta vad det var för något, men tillslut fick jag tag på en människa på läkemedelsföretagets filial i Sverige som kunde hjälpa mig.

För övrigt är väldigt pigga på att skriva ut penicillin i södra Europa. När jag fick halsont ville de ge mig både anti inflammatory och antibiotics på apoteket. Det är inte konstigt att människor blir immuna. Det räcker med en strepsils, tänkte jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på er godingar!

Hoppas att proverna blir negativa till streptococker!!

Kramar Svärmor