tisdag 16 mars 2010

Det slog mig häromdagen...

Han var snygg som långhårig sjuttonåring också!

... att jag och Mattias faktiskt varit tillsammans i sex år till midsommar. Jag var ihop med Mollys pappa i nästan sex år, så det här blir nytt rekord för mig!

Ibland kan jag känna att vi sitter in deep shit i småbarnsträsket. Vi försöker intensivt att inte bara bli 'mamma' och 'pappa' inför varandra - vi är ju ändå ganska lyckligt lottade över att få barnvakt ofta. Plus att vi haft en del resor ihop, bara vi två. Men det är klart att vi inte ligger med varandra lika ofta som man skulle vilja! Och vi bråkar och tjafsar och irriterar oss på varandra.

Man kan också säga att vi bråkar så ofta att vi aldrig hinner frå tråkigt. Och hur vi än håller på, så tittar jag på honom varje dag och tänker att han är den finaste människa jag vet. Jag tycker att han är snygg - men framför allt har han en otroligt vinnande personlighet. Han är härlig och rolig att umgås med, helt enkelt. Han är intelligent också, och allmänbildad! Sånt gillar jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Maria,vad fint du skriver,jag blir jätterörd!
Allt gott till er mina älskade,Maria och Mattias!!!
Kram Margarete