onsdag 31 mars 2010

På eftermiddagen åkte...

... vi ut till Ikea; mamma, jag och barnen. Hämtade Ludvig lite tidigare på dagis - och tur var väl det, för fröknarna tyckte att han hostade så förskräckligt att de tänkt ringa mig iallafall. Man ska minsann inte tro att de blir friska, de här två små. Vilda dagislekar funkar helt enkelt inte än.

Köpte några vinglas och några köksredskap och en filt. Men sen så tyckte jag att det var så himla tomt i påsen, och tänkte att det här kan väl inte vara allt? Ikeadjävulen satte liksom klorna i mig och jag gick med lysten blick och tittade mig omkring om det inte var något jag behövde eller så.


Så fick jag plötsligt syn på förvaringsburkar till köket! Bingo! Ja, det skulle väl bli fint med nya matchande burkar i skåpet, istället för alla gamla glassförpackningar och plastbyttor med udda lock! Som vanligt är inte måttfullhet min starka sida. Summa summarum kom jag hem med inte mindre än 23 nya burkar. Nu blir det storkok och småpytsar i kylen för hela slanten.

Inga kommentarer: