fredag 26 mars 2010

Jag är fortfarande i upplösningstillstånd...

... över väskan, men jag försöker sjunga den dära gamla dängan i huvudet "man måste gilla läget, gilla-la-la-la läget" efter ett tips från Alex Schulman. Det går sådär.

Var med Molly i skolan idag. Bra idé för att få en att tänka på andra saker. Upptäckte när vi stod i matkön att majoriteten av eleverna är längre än mig. Sedan är jag ju ungdomlig och fräsch som en tioåring också. Samma humor och språk har vi också. Jag passar in bra med andra ord.

Så. Dagen ägnades åt läsning (Berts dagbok och ett kapitel där han förfasades över en hårig kussimurra), veckoboken (samtliga barn fick rita av Mollys mamma som kommit på besök), datakunskap (bildspel som tjejerna gjort med snygga killar, hamstrar i olika positioner och Madonna), lunch (hamnade mittemot en mycket hypokondrisk pojke som pratade oavbrutet om de senaste tre årens blåmärken, småsår och lösa tänder) och hemspråk (med den mycket roliga engelsmannen).

Molly hade kalas på kvällen, som förflöt utan några större utsvävningar. Hamburgare, chips och New Moon. Det fnissades och pratades inne i vardagsrummet, men så fort Edward skulle hångla var det någon som väste "Sssch!" för då var det plötsligt allvar och koncentration som gällde.

Okej. That's it. Imorrn är hon tio.

Inga kommentarer: