söndag 26 oktober 2008

Söndag igen. Började packa ur skåpen...

... i köket eftersom det ska renoveras till veckan. Inte visste jag att vi hade så jävla mycket bråte i skåpen. En hel sopsäck full med skräp som jag drömmer feberdrömmar om att få slänga i soptunnan, jag orkar ju inte sortera skiten.

Ja, på onsdag flyttar vi hem till mamma - jag, Mattias och alla barnen. Och så kommer Pernilla och hennes två pojkar vara där under barnens höstlov. Sammanlagt alltså åtta personer i ett hushåll utan diskmaskin. Mattias är mycket bekymrad över detta.

Mamma och Peter åker till Kina under tiden vi bor där - eller ja, vi bor där just för att hon är bortrest, det är inte så att hon drar för att vi ska komma. Tror jag iallafall.

Mamma fantiserar om Canada Goose-jackor till vrakpriser. Jag har låtit bli att be henne köpa med något. Droppen var när hon var i Thailand för några år sedan, och jag hade bett henne inhandla ett par klassiska coola Jackie O-solglasögon från GUCCI. När hon kommer hem, glad i hågen över fina fynd, lämnar hon över ett par jättefina glajjer som jag genast gillar. Tills jag ser att det står GOCHI på dem.

1 kommentar:

Mamasnest sa...

Bläää vad äckligt, sånt där skräp äter inte jag. ;-)