torsdag 16 oktober 2008

Ja, och så åker jag ju...

... alltså till min syster Pernilla i Gävle imorgon, och stannar till söndag kväll. Mamma åker med Molly och Ludvig redan vid 10. Jag lämnar Love till svärmor vid 12 och åker sedan vid 13-tiden. Åsså möts vi allahopa i Gävle vid halv sex. Å då ska vi gå på restaurang. Minns knappt hur man bör bete sig i sådana sammanhang, men whatthefuck.

Oroar mig lite för hur det ska gå i helgen. Alltså Mattias är ju Mr Jämnställd, och han klarar sig galant. Och vad skönt för honom att få ställa in disken i diskmaskinen som han vill, utan att jag vaktar honom som en hök bakom ryggen. Och att han kan tvätta bara två tröjor istället för en full maskin, om andan faller på. För det lär den ju göra. Eller inte.

Men hur jag ska klara mig utan Love det fattar jag inte. För nu när han ligger bredvid mig här i sin spjälsäng och sover, så är han ju så jävla fin att hjärtat brister.

Inga kommentarer: