tisdag 7 oktober 2008

Jag har ju sedan en längre tid...

Men vart sitter bröstvårtorna på denna donna???


... känt mig lite som en själsfrände med Linda Rosing. Att vi är lite lika, lite sådär vi-mot-världen typ. Därför ska jag skriva detta inlägg som en liten tribute till henne.

För det första läste jag på hennes blogg att hon plåtats för tidningen Mama,,,,,,,ler,,,, känns jätte kul att hon äntligen porträtteras i en av mina favorit tidningar. Nu tycker jag vanligt vis att Mama har rätt sköna mamma reportage, men det här,,, ger mig genast en ny syn på tidningen.

Sen blir jag mkt lycklig över att vi har samma vägg dekorationer hemma från IKEA, skratt,,,,,,,,, önskar bara att jag kommit på det ytterst finurliga och vackra sättet att klistra upp dem över hela kyl skåpet. Känns jätte modernt och inte alls jag-bor-i-en-sunkig-hyres-tvåa-i-en-lika-sunkig-för-ort-men-försöker-piffa-upp-den-med-lite-vackra-ting.

Och denna dotter! ,,,,,hihih,,i,,,, vi har samma Hello Kitty tröja från Bik Bok hon och jag. Denna dotter som Rosing verkar ha hittat i nån gammal gömma och dammat av, och som hon sedan frotterar sig med i tid och otid som om hon vore någon ny modern accessoar.

Känner mig skit lessen över att inte jag kom på att döpa min dotter till Melissa. Eller Me lissa eller Mel issa eller hur hon nu kan tänkas stavas. Och Ludvig borde ha blivit kallad Kevin!,,,,,,,,,hahaha,,,,, Och Love hade då, helt naturligt, blivit en Liam.

Kram Lindqvist!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha ha...å igen ha ha ha ha.
Du är bara så jätte kul (skratt)

Anonym sa...

KLockrent..moa ha ha!!!

Anonym sa...

Jag garvar ihjäl mig!!! Vårtorna har hon lånat ut till mig. Ska ju gå på maskerad i helgen, naturligt vis utklädd till fröken Rosing...

Mamasnest sa...

Du glömde att du skulle ha stavat Kevin Cewin. Sedan får folk gissa hur det ska uttalas, bara de som inte kan svenska uttalsregeler klarar den utmaningen.