tisdag 28 oktober 2008

Kan någon vara bussig och berätta för mig....

... vafan EMO är för nåt? Det fanns inte på min tid. När jag googlar så får jag fram sånahära bilder, med störtsköna texter, hehe!



Jag har iallafall en lillasyster på blott tio bast som har förvandlats till en sån här. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Det här är alltså en flicka som är född av en kvinna som ej är min mor, men vi har samma pappa. Den dära pappan som inte kunnat hålla snoppen i styr utan förökat sig med en förödande fart.

Hon ser fan inte klok ut. Nu är hon här i Karlstad och hälsar på och vips! tar pappa med henne en sväng till hufvudstaden för att tjacka lite nya coola kläder som inte finns i denna håla, för det är ju så jävla kul med en dotter som har sin egen stil och vågar sticka ut.

Så nu står hon i pappas hall, men knallrosa benvärmare uppdragna alldeles för långt, och nån minikjol och trettio neonfärgade hårspännen i luggen, och en svart tröja med cerise manga-dödskalle på och nåt mönster målat kring ena ögat.

Hon ser ut som nån sån där som blir uthängd på Aftonbladets hemsida när hon i sitt eget inre mörker skjutit ihjäl hela familjen inklusive grannens hund.

Kom ihåg mina ord om ni inte hör från mig mer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår din upprördhet.
Maria du har så många som du värnar om,men här kan du inte göra något,tror jag,utan att välja mellan det som är viktigast i ditt liv.
Jag kan bara beklaga hur vuxna gör med barn.
Kramar till en ljuvlig mamma med en fantastisk familj som har en jobbig småbarnstid.
Svärmor

Anonym sa...

Ha ha ha ha ha ha ha ha...det finns ingen som skriver som du!
Jag minns hur vi själva såg ut när vi va coola kickersbrudar, å vi växte (gudskelov) ifrån det. Så...vänta några år så kanske hon blir lika normal som vi är nu...eller...