torsdag 30 oktober 2008

Då var man hemmastadd...

... i mammas iskalla gamla hus på Råtorp då! Det första jag fick göra när vi väl kommit hit var att höja värmen radikalt.

Vi lämnade ett regnigt Norrstrand igår morse, och åkte till McDonald's för att äta frukost. Ludvig ville inte ha pannkakor först, utan ville såklart ha McDonald's när vi var på McDonald's - who can blame him? När han väl börjat äta konstaterade han nöjt: "Mamma, det här funkar verkligen!". Hihi.

Och nu bara ramlar det in roligheter! Igår var jag och Mattias i Dömle och åt middag UTAN barn, och träffade min gamla arbetskompis H. Hörling som jag satt och pratade gamla minnen med och det var såååå kul! Bordell Bickle är inte bara ett minne blott!

Och så ska jag och Mattias skippa att åka till Spa, utan har bokat ett minibrejk i december, då vi åker till London över min födelsedag! Längtar supermycket att julshoppa på Oxford Street, med all julskyltning på Hamley's och fina presentkorgar på M&S. Och dricka pints och äta Sunday roast. Och köpa Marmite och Imperial Leather och Wotsits och andra gamla trevliga produkter från förr. Mmmm, det ska bli supermysigt!

(Jag skulle vilja köpa med mig ett gott sköljmedel hem också, men vet inte hur jag ska kunna sanktionera den vikten för maken. Hmmm... får fundera lite)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill åxå va med under kategorin roligheter!
Dödsarbetet avklarat, på måndag börjar mitt liv igen, när ska vi ses?
Puss