fredag 24 oktober 2008

Gaaah! Jag har drömt...

... en skitäcklig dröm inatt!

Det var nämligen så att jag skulle iväg och fika med en av mina gamla kompisar, som fick barn samtidigt som jag fick Ludvig. När jag ser hennes son, så har han en massa öppna sår med gula bölder och rinnande var på hela kroppen. Det var verkligen superäckligt, men jag kände mig tvungen att gulla med honom ändå, eftersom det var så längesedan vi sågs.

Medan jag sitter och busar med hennes son, håller hon hela tiden på och grejar i munnen på honom.
"Är det smittsamt, det här?", kommer jag på att jag måste fråga.
"Jaaaa....alltså, ja det är det", svarar hon.
"Men... när går det över då?", undrar jag.
"Det finns ingen medicin att ta, det måste gå över av sig själv och jag vet inte hur lång tid det tar", konstaterar hon vidare.
Då börjar jag bli arg.
"Men alltså, hur FAN kan du låta mig hålla på och ta på det här när du vet att jag har en liten bebis hemma som också kommer bli smittad?"
Hon svarar inte, utan fortsätter pilla sonen i munnen.
"VAD håller du på med?", frågar jag argt.
"Det är ett av de första tecknen på att man blivit smittad.... eeehhh.... man får likmask i munnen."

Genast känner jag hur det kryper i munnen på mig. Jag drar ut likmask efter likmask ur munnen, och de fastnar på fingrarna, och det blir bara fler och fler i munnen, och jag plockar hysteriskt, men det hjälps inte.

Och här vaknar jag. Drömtydare, någon?

1 kommentar:

lillaj sa...

kanske att du har bacillskräck eller att du inte vill ha oss som grannar ;)