fredag 19 september 2008

Tog med mig vän och alla våra barn...

... och åkte till museet för att vara med på en kulturdag för barn.

Ganska tråkiga aktiviteter, men dock roliga utställningar som vanligt! Denna gång fanns det en FANTASTISK utställning med 60-tals tema. Johanna och jag funderade på om vi kanske kunde skruva loss saker från väggarna och ta med hem.

Molly och hennes kompis V tyckte att det var jättefula kläder och dålig musik och konstiga TV-apparater och sunkiga soffor... och tack gode gud att det är så himla bra nu.

På vägen hem gick vi förbi Blue Moon Bar som hade afterwork. Molly och V frågade om de fick komma in och äta och dricka lite öl. Den snälla vakten skrockade (för övrigt en vakt som jag svirat med ett antal gånger för många år sedan) och sa att det kunde de nog få, tids nog.

Molly åkte med Vanja hem för att sova över. Och Ludvig sa till mig i bilen: "Kul museet med mamma, jag tycker". Käääärlek.

Inga kommentarer: