torsdag 4 september 2008

Dopet av den lilla...

... närmar sig med stormsteg - och okej då, det är på lördag han ska förkristligas.

Mattias börjar känna sig stressad över att lägenheten ser "brötig" ut, så jag har helt sonika bjudit in min mamma på lite städning här på lördag morgon. Eftersom ingen annan än familjen och våra långväga Alingsåsvänner äger tillträde till övervåningen, tyckte hon att det var OK med de 65 kvadraten på nedre plan. Lite dammsugning och dammtorkning hos sin yngsta dotter har ingen Munkforsjänta dött av.

Johanna och bebi F har underhållit oss idag. Och en tur till Bergvik hann vi med idag också! Ludvig behövde -jo, faktiskt!- nya kalsonger... och så blev det en fem myror-tröja som matchar brallorna fint! Kanske får ha det på dopet... har ju insett denna sommar att mina söner inte har några "finkläder" som kan vara lämpligt på skolavslutningar/bröllopsfester/dop. När alla andra småpojkar kommer i kortärmad skjorta och fina chinos, har mina på sig djungelbrallor med stjärnmönster och t-shirts med traktorer.

Men nu ska det bli ändring! På lördag ska Mattias ha kostym (såklart, han är alltid välklädd!), jag ska ha en midnattsblå (älskar det ordet!) omlottklänning, Love ska ha den stickiga hemska dopklänningen (men får byta om till nya fina Molokläder efteråt), Molly ska ha kjol och blus med liten slipover (hon är lite sur för hon vill hellre ha stuprörsjeans och halternecklinne) och Ludvig... hmm.... han kan få... ja nåt med jeans blir det nog i hans fall!

Inga kommentarer: