söndag 7 september 2008

Ja, då var han döpt då, ...

... lilla Love.


Är så sjukt trött efter en mycket intensiv helg. Helen & co har ju sovit över och vi har suttit uppe sent och scrappat och spanat efter dyra pennor och stämplar och all tänkbar jox man kan behöva när man gillar att klistra ihop fina kort och album. Och vi har provat kläder och jämfört sexliv och skrattat och... ja, hon är bäst helt enkelt.

Dopet var skitbra! Helen läste en dikt som hon skrivit själv, som gjorde att jag grät och skrattade om vartannat och avlutade med att svära högt när hon var klar. Och Fredrik var superseriös och hade köpt grym present - just med honom är det så fantastiskt eftersom han lever så långt bort från familjeliv man kan komma.

Prästen var lite myndig, men helt OK. Dessutom följde hon med hem på dopkaffe efteråt, vilket ingen riktigt räknat med när Mattias bjöd in henne av ren artighet!

Ludvigs gudfar tillika Mattias bästa kompis J var ganska packad, eftersom han tillfälligt skolkat från en svensexa för att få se Love i kyrkan. Men det höjde genast underhållningsvärdet.

Och så var det ju några kort också...

Mattias läser nåt välkomnande till bebin
Och här tar vi i från tårna och sjunger!

Mmm... då ska det blötas ner ordentligt
Vi, allahopa (thank god it's over)


Love och hans fina faddrar


Och ett par filmklipp...
Alltså det här är så vansinnigt roligt - först gungar prästen, sen börjar Helen bli nervös och kollar dikten istället och gungar frentetiskt, och sen har vi den tidvis vaggande pappan i mitten!



Och här försöker vi avprogrammera de nyfunna kristna vännerna genom att helt avslappnat välkomna barnen upp i rampljuset och sjunga "Blinka lilla stjärna"



Önskar jag orkade skriva mer, men nu måste jag sätta mig och klippa ur trettiotvå paket ur ett klippark, som ska vara dekoration på tackkorten! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gud så lik sig han är Fredrik! Jag har inte sett honom sedan din student.... Men det var ju i och för sig igår.

Ni verkar ha haft det bra i alla fall, ledsen att jag inte kunde vara med men vi kommer den 28 oktober och då ska det serveras desperate mat och tilltugg.

love you all!

Anonym sa...

Äntligen får jag se hur Fredrik ser ut nu för tiden!! Tack Mia!! =)
Men så vuxen han har blivit!!! =) Han har helt enkelt blivit en vuxen pöjk!! =)En annan har ju inte sett han sen högstadiet typ...
Jätte fina bilder från dopet! Skönt när det är över....faktiskt...
Och sist men absolut inte minst så vill jag bara säga att JAG ÄLSKAR DIN BLOGG!!!!
Kramizar i mängder! J. Kling

Anonym sa...

Det ser ju riktigt lyckat ut. Ingen rödskrynklig gaphals där inte. Glömt å tacka dig för dina 200 tips på doppresenter. Håller på å gå igenom dom. Tur det är en månad kvar för det var ju så mycket fina grejer. Ha det gott!