onsdag 3 september 2008

Jag börjar faktiskt...

... känna igen min bebis, tro det eller ej. Jaså var det så här lättsam han är! Han har faktiskt sovit skitbra också. Igår somnade han vid 20.30 och vaknade inte och åt förrän vid 03.30! Och sen vaknade han nog ganska tidigt på morgonen... men jag ligger och halvslumrar bredvid så länge det går, och plötsligt är klockan över sju!

Och så börjar jag känna igen dagiströttheten - alltså att Ludvig är så trött efter några timmars highlife på dagis, att han är ganska sur och grinig resten av dagen.

Molly hade fotbollsmatch på kvällen. De vann med 11-0. Och så fick vi hem jultidningskatalogerna idag, och jag vill bara förtydlig här för alla ATT NI MÅSTE TACKA NEJ TILL ALLA SOM KOMMER OCH PLINGAR PÅ DÖRREN, FÖR NI MÅSTE KÖPA AV MOLLY ISTÄLLET. MÅÅÅÅSTE!!!! Det är ett evigt krigande barnen emellan, vem som ska hinna först och sälja mest.

Alltså: DU SKALL ICKE HAVA NÅGRA ANDRA JULTIDNINGSFÖRSÄLJARE JÄMTE MOLLY. Alla ni som känner mig privat kommer få en liten påringning inom de närmsta dagarna. Och då är det bara att shoppa loss ordentligt! Mormor behöver ett korsordslexikon, syskonbarnet vill ha ett Bamse-pussel, pappa vill ha en almanacka och själv MÅSTE du ju ha Martina Haags senaste bok! Och det är ett evigt krigande mammorna emellan, vem som ska kränga flest böcker åt barnen och även köpa mest.

Nu känner jag mig så trött att jag tror att jag måste skjuta mig själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ställer mej givietvis i kön =)