tisdag 2 september 2008

Dagen flöt ju faktiskt på igår...

... och ett tu tre så stog Mattias i farstun och jag lämnade över ansvaret omedelbart!

Gnäll och sura miner hela dagen - dock ej från dotter och make. Men med smågrabbarna så var det så att det spelade ingen roll vem jag ägnade mig åt, det var alltid nån som grinade ändå.

Och visst löste sig allt! Vi hämtade Molly på skolan, gick till affären och köpte tidning (till mig) och muta (glass till barnen), lekte i parken och grejade inne. Molly åkte på fotbollsmatch med en annan tjej i laget och jag satte på mig knytblus och högklackat och åkte på föräldramöte på skolan - där jag genast sänkte medelåldern med en sisådär tio år. Och jag var en slacker-mamma som satt och fnissade åt overheadbilder med stavfel och satt och sms:ade på min rosa mobil, hihihi.

När jag kom hem strax innan 21 sov pojkarna, tack och lov. Så jag hann både börja tvätta och förbereda jympapåsar och nya regnkläder och ombyten till dagis och skriva minneslapp till Mattias och skala frukt som Molly ska ha med till skolan och duscha och köpa lite grejjer på ebay och funkybaby!


Småfolkbodys till Love



Blinkande Byggare Bob-dojjor till Ludvig



Två av dessa mascaror till mig

Meckar Micke-leksak till Ludvig

Äh, nu skiter jag fan i det här köpstoppet. Det ger en ju bara dåligt samvete ändå eftersom det uppenbarligen inte funkar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt å se att du överlevde dagen så du kunde shoppa lite =)

Anonym sa...

fina saker

Anonym sa...

Oh mi lord!

Redan kommit på att du borde skrota köpstoppet?

DU! När jag och boysen kommer i oktober, ska vi bo hos mamma allihopa då? Är Mollan med också? Jag tror det kommer bli mysigt. Ska vi betta om hur många gånger vi kommer att vara osams?

Kram