onsdag 10 september 2008

Helt plötsligt finns det...

... hur jävla mycket som helst att kolla på på TV, så vi säger välkommen till hösten och alla seriestarter och bye bye gamla sommarrepriser från 90-talet.

Men alltså, det irriterar mig något. Jag gillar inte att kolla på TV speciellt mycket faktiskt, jag gör andra grejer - iofs mer eller mindre frivilliga - när barnen somnat. Det finns ju så mycket man ska hinna med, blogga till exempel. Som är bra mycket roligare än att vara småbarnsmamma.

Nu måste jag ju kolla på Filip och Fredrik på femman. Och Idol på TV4. Och Kitchen Nightmares på TV3 - fast jag redan har sett alla avsnitt. Och sen har jag ju fått upp ögonen för day time TV igen, som man får automatiskt när man är mammaledig. Och det är så lustigt, för tiden har i princip stått stilla i Glamour och Våra bästa år - förutom att Brooke hunnit gift sig och skiljt sig med både bröder och pappan och knullat med dotterns pojkvän. Och Marlena har blivit seriemördare.

Och Desperate housewives! Sista avsnittet jag såg blickade fem år fram i tiden, så jag trodde serien var slut. Bree var en framgångsrik kokboksförfattare, Lynettes pojkar var kriminella, Gabrielle var en överviktig hemmafru med två lika överviktiga döttrar och Susan hade skaffat sig en ny karl!

Prison break är ju igång igen också! Och vilken inledning! Det bara dödde folk till höger och vänster. Whistler blev skjuten i en gränd, Gretchen blev avrättad och plötsligt levde Sara Tancredi igen.

Ja då har man att göra då! Man behöver aldrig oroa sig för att få en minut över.

2 kommentarer:

Anonym sa...

He he, hög igenkänningsfaktor...fast har missat att PB börjat.

Anonym sa...

HA! Tror du verkligen Gretchen är död?? Hänger du inte med?