söndag 7 februari 2010

VILKEN JÄVLA NATT.

Med stora bokstäver.

Vid halv ett-tiden när jag skulle gå och lägga mig, vaknade Love till. När han en timme senare inte slutat snurra och sparkas, gav jag upp och tog med mig Love ut till soffan.

Där satt han yrvaket men lycklig över att slippa sova, och kollade på Djurpolisen i Miami - men det var en sådan skabbig hund med så jag blev alldeles illamående och fick byta kanal. Sen kom jag på att jag kanske mådde lite illa för jag var hungrig, så jag gick ner och gjorde mackor till mig och Love.
Sedan kollade vi på Ultimate Fighter, men kom på att det här kanske inte är rätt inspirationskälla för en våldsam drakpojke, så vi bytte igen.
Då hamnade vi på något program som hetter Insomnia på Comedy Central. Det handlade om vad folk egentligen sysslar med när vi vanliga sover. Och han besökte en S/M-klubb, pratade med några svarta killar i Brooklyn som klädde ut sig till ridande cowboys på helgnätterna och hälsade på på en soptipp, där det rullade ut både soffor och kroppsdelar ur sopbilarna 24 timmar om dygnet.
Vid kvart över fyra - I repeat - KVART ÖVER FYRA på morgonen frågade jag Love om vi kanske skulle gå och lägga oss igen? Och det ville han.

Nu är lägenheten helt öde. Min arsenal har gått över till mamma för lite lunch, och jag tror att jag ska överraska dem med lite celebert besök! Men inte en chans att jag orkar trycka i mig kalops till frukost.

Inga kommentarer: