fredag 19 februari 2010

Häromdagen var jag på...

Jag och Molly på väg till första skoldagen, augusti 2006

... utvecklingssamtal på skolan. Allt var naturligtvis mycket bra med Molly och hon högpresterar - tro inte att något annat räknas.

På min tid hette dessa möten för kvartssamtal, och innebar ett konstant magont i minst en vecka innan. Nu var det dags för mamma att få veta allt bus man gjort under terminen. Jag var alltid väldigt duktig i skolan, men jag har alltid tyckt att det är lite svårt att passa in - så då är det bättre att passa på.

När vi kom hem sa Molly: "Mamma, du vet att du och mormor ofta pratar om såna där busgrejer som ni gjorde när ni var små? Jag skulle också vilja ha några sådana där roliga minnen att berätta för mina barn."

Problemet är att de där busgrejerna är så vansinnigt censurerade när de når Mollys öron. Det värsta hon får höra om är när vi busringde till Von Knorring. Allt illegalt och direkt olämpligt är hemligstämplat for life.

Inga kommentarer: