torsdag 11 februari 2010

Idag hade Molly friluftsdag...

... i skolan, och skridskoåkning stod på schemat. Barnen skulle packa med sig en minimatsäck, eftersom de ändå skulle tillbaka till skolan till lunch.

Molly och jag dividerade om vad som skulle med. Jag lobbade för smörgås och frukt, medan hon ville ha kakor och chokladmunk. Det slutade med att hon fick med sig två bullar och frukt - lite kompromiss sådär.

PLUS att jag köpt hem familjens första paket O'boy, så jag gjorde varm choklad åt henne i en termos. Det här är värsta grejen alltså, för jag är egentligen väldigt stor motståndare till O'boy. Tycker att det är sjukt onödigt när barnen ändå gillar vanlig mjölk liksom. Men denna vinter har jag längtat tillbaka till barndomen, då man drack varm O'boy när man varit ute och byggt snökoja i flera timmar. Så jag har lovat mina barn att vid mycket speciella tillfällen kan man få denna lyx.

Men iallafall: När vi packade fick vi genast problem. Allt är ju så jävla pinsamt nuförtiden. Topp tre i gårdagens packning:

1. Sittunderlaget - hittade inte det hon brukar ha, så jag tog Loves från hans MiniKånken. Det här var ju otroligt pinsamt att det var så litet. Det fanns ju bara plats för en och en halv skinny Mollyrumpa liksom!

2. Muggen till O'boyen. Vi är ju ingen friluftsfamilj och har inga kåsor och sånt jox. Den enda plastmugg jag hittade som passade för varma drycker var Ludvigs Barbapapa-mugg och det var naturligtvis grymt pinsamt att ha en sån barnslig mugg!

3. Skeden till O'boyen var också en diskussion. I burken hon hade frukten i, fanns ett litet fack med lock där hon ville lägga i en sked. Dock ett ganska litet fack - alla skedar hon provade var för stora. Tills jag hittade en miniglöggsked som passade perfekt. Men ack så pinsamt med en sån liten sked!

1 kommentar:

Mamasnest sa...

Ha ha, jag har samma inställning till varm choklad. Jag är dock lite präktigare när jag väl ger dem det för jag gör egen varm choklad på antingen kakao eller riktig choklad. ;-) Men det är ju för att jag också ska kunna dricka den med mycket marshmallows i.