måndag 1 februari 2010

Ja, han sa ju sådär...

... imorse Ludvig, att han var så trött att han kände sig sjuk. Och jag hann ju iallafall vara på jobbet i en och en halv timme innan dagis ringde. 38,6 graders feber. Jippi. Började gråta av utmattning. Tar det aldrig slut?

Och sedan körde jag iväg från jobbet som en parodi på mig själv, med en frusen bakdörr som åkte upp i varenda jävla kurva.

Nu har han sovit i en timme och ligger och huttrar på soffan. "Ska jag aldrig bli frisk?," kvider han redan. Nej, kanske inte!

4 kommentarer:

Monkan sa...

Ja detta är inte roligt med baciller som aldrig dör ut. I vinter har de varit extra illa tycker jag.
hoppas prinsen blir frisk snart
mvh monika i ett iskallt norrland

Anonym sa...

Men stackare.... :(
Usch för dessa hemska bacskilusker som aldrig vill ge med sig. Och när dem väl får nått skit i sig så är det precis som om dem aldrig blir av med dem. Zigge låg hela förra veckan med hög feber och till råga på allt halsfluss. Jag hoppas verkligen Ludvig blir frisk fort och att ni sedan får hålla er friska!!!! *Håller alla mina tummar*

Kramizar i mängder Jennie E (Kling)

5 Vikingar är fler än 1 Joddlare sa...

Hej!

Bifogar här email växlingen jag hade..om du inte är nöjd med svaret så kan du kanske maila Malin på hennes email som jag oxå bifogar..

Hej Mia,

ja, det stämmer att enligt den svenska Konsumentköplagen gäller att en säljare ansvarar
för varan tills dess att den kommit till köparen. Vilket betyder att ifall varan försvinner
på vägen så måste säljaren skicka en ny vara eller betala tillbaka pengarna. Köparen kan
inte hållas ansvarig för eventuell försvinnande under transport. Samma regel gäller inom
hela EU, alltså även i Danmark.
MEN Konsumentköplagen och motsvarande EG-direktiv gäller endast köp gjorda av konsumenter, det vill säga köp mellan privatperson och företag, inte köp mellan 2 st företag eller köp mellan 2 st privatpersoner.
Så om du har beställt varorna från Danmark i egenskap av företagare så gäller inte konsumentskyddet.
Då gäller istället de villkor som finns i ert köpeavtal, samt eventuellt en existerande dansk Köplag.

Med vänliga hälsningar,

Malin Andersson
Juridisk rådgivare
Konsument Europa
Box 48
651 02 Karlstad
054-194152
malin.andersson@konsumenteuropa.se

Kram Mia

Mamasnest sa...

Men fy, ni har det ju värre än oss ju!! Vi har haft 2 magsjuke-omgångar på 2 veckor så det har jag fått nog av!
Krya på er!