onsdag 3 februari 2010

Vi håller på med lite...

... insomningsträning, kan man säga. Det är Love som ska tuktas.

Från att ha legat bredvid honom i en och en halv timme vareviga kväll - så otroligt påfrestande! -, har vi nu succesivt flyttat ut ur rummet. Först satt vi vid fotändan, sedan på en pall vid dörren. Igår var första natten då jag satt på pallen utanför dörren - men fortfarande så han kunde se mig, naturligtvis. Han somnade på en halvtimme.

När jag går och lägger mig så tar jag med mig Love in, för enkelhets skull. Egentligen borde vi avvänja honom vid detta också, så vi kunde få sova bredvid varandra någon gång, Mattias och jag. Fast... äsch, vi vill ju inte ha fler barn så det kanske är helt meningslöst? Å jobbigt att ta itu med! Å synd att inte få snosa småpojksnacke... nej, det blir det inget med känner jag.

Här har Love slocknat själv...

... och här ligger Ludvig redan parkerad i vuxensängen. Smågrisar!

Inga kommentarer: