tisdag 16 februari 2010

Snart ska vi ner till...

... BVC för fyraårskontroll. Ludvig är laddad till tusen! Han har suttit och målat huvudfotingar hela morgonen. Sen var det visst en teckning med mig på en strand, och havet var blått och så hade jag med mig ett barn och en påse kyckling! Nu ska han precis rita Darth Vader.

Mollys fyraårskontroll var en skräckupplevelse. Först visade hon upp sina förtjusande skills genom att kunna skriva sitt eget namn. Sen var det dags för hörseltest. BVC-tanten satte på henne hörlurar och så skulle hon kasta bollar i en hink när hon hörde ett pip.

Öra ett. Tanten tryckte och Molly kastade perfekt.
Öra två. Molly satt lyckligt på helspänn, redo med bollen i handen.
Tanten tryckte. Och tryckte igen. Ingen reaktion från Molly.

Jag började kallsvettas och tänkte att kasta nurå för fan! och herregud, jag visste det. Jag har också nedsatt hörsel på ena örat. BVC-tanten såg uppgiven ut och vi fick ta en paus. Tusen tankar virvlade i skallen.

När vi fick komma igen på andra försöket, klarade hon samtliga pip - på båda öronen. Ingen vet varför, men mamman kunde andas ut. Puh!

Inga kommentarer: