torsdag 12 november 2009

Småkillarna sov till klockan...

... 07.30. Det säger väl en del om hur natten har varit. Ludvig är dunderförkyld med tokhosta och kraxig röst och även jag och Molly har rakblad i halsen idag. Det är lätt att hålla sig för skratt.

Alltså, jag är så jävla less på det här. För bara några veckor sedan var jag superglad över att barnen hållit sig så friska i höst - jämfört med i våras då jag var hemma flera veckor i sträck. Nu är jag tillbaks på ruta ett.

Och den här diskussionen om att arbetsgivare inte direkt prioriterar gravida och småbarnsmammor. Tro fan det! Jag är ett levande bevis på att man kan bli en belastning för ett företag. Nu är jag bra på många saker just för att jag ÄR trebarnsmamma, men annars... tänk om jag hade ett jobb där jag var tvungen att jobba igen det jag missat? Om det inte bara var att ringa in en vikarie istället för mig - att en hel del uppgifter helt enkelt stod still utan mig.

Det är också skittråkigt att bloggen blivit någon slags sjukdomsdokumentation av vår familj, så jag lägger locket på ett tag nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Älaskde vän,det låter jättebesvärligt!!!
Jag kan komma när du vill och vara med barnen om du behöver handla eller bara lämna hemmet ett tag!!!!!
Kram svärmor!