fredag 20 november 2009

Mattias har åkt till...

... Strömstad, och genast har mitt liv försatts i kaos.

Följande utspelade sig denna eftermiddag:

Molly och bästis V skulle på disco som började klockan 17. Eftersom jag jobbade till 16, skulle det bli väldigt stressigt att hinna dit. Därför kom Molly och V till jobbet efter skolan och hämtade nycklarna hem. När de skulle gå hade det börjat skymma ute, vilket ledde till att jag övertalade Mattias att släppa av dem hemma, trots att han precis var på väg att åka. Jag slängde till Molly nyckelknippan medan Mattias stod på parkeringen och ropade MEN KOM NURÅ!

När jag slutade klockan 16 insåg jag att jag även slängt bilnyckeln till Molly. Fick lite panik över att jag skulle komma föresent till dagis - jättepoppis en fredagseftermiddag- och fick därför halvspringa hem. Tänkte att jag kunde byta om lite snabbt, sedan hämta pojkarna och ta en promenad med dem bort till jobbet och hämta bilen. Men det skulle innebära att jag inte kunde hjälpa tjejerna inför discot och att de skulle komma försent.

När jag kom hem stod bästisens pappa i dörren, och snälla snälla Velibor kan du skjutsa mig till jobbet för jag är panikstressad? Jorå, så jag kom bara fem minuter sent till dagis och allt var lugnt. Men sen var Love hysteriskt arg över 1. att han inte ville ha mössa 2. att han inte ville promenera till bilen 3. att han inte ville åka bil och 4. att han inte ville klä av sig när vi kom in.

Tjejerna var hyfsat stylade och jag lånade tillåmed ut två av mina bästa Odd Molly-toppar för att de skulle vara fina, och Molly fick mitt glamourdiadem från Forever21 och ett nytt underbart knytskärp.

Jag och pojkarna slängde i oss lite mat, och sen var Molly och V borta i fem minuter innan de var hemma igen. "Hur var discot?", undrade jag. Horribelt, tydligen. Inget folk. Ingen kiosk. Och en sur EMO som skötte stereon. Så de satte sig och kollade på Madonna istället.

Imorgon! Imorgon ska jag på fest.

Inga kommentarer: