tisdag 10 november 2009

Hej och välkommen till...




... dårhuset på Mårbackagatan.
Först ut har vi då Molly - som för övrigt tappert tagit sig in på förstaplatsen på Dagens Åkomma - som efter lite alvedon var riktigt pigg. Kan också ha berott på att jag stängde dörren och tog med småbarnen ner så hon fick vila ifred. Detta barn är för övrigt överlägset svårast i barnaskaran att peta i medicin. Hon grinar över rubbet. Och hulkar så hon nästan kräks.

Ludvig har även han grinat över rubbet, och då ett helt annat rubb i form av att Alva inte kunde komma och hälsa på/att inte mjukiskrokodilen fick tuggummi/att han inte fick titta på TV det första han gjorde när vi kom hem efter dagis/att Love fick en mer inbjudande limpsmörgås till mellanmål. Nu sover han. I min säng. Och skrikgrinar i sömnen titt som tätt, som i sin tur väcker Love.

Sist men inte minst har vi då Love som har kissat på golvet i samtliga rum på övervåningen. Man kan säga att han gått omkring som en liten sprinkler efter badet. Halva eftermiddagen var han dessutom ilsken eftersom han inte fick sova färdigt på dagis. Och inte blev det bättre av att han varken fick äta maskindiskmedel, lägga handen på en varm platta eller hälla ut mitt dyrschampoo i badkaret. Nu ligger även han i min säng, efter att ha vaknat var femte minut sedan vi sa godnatt klockan 20.

Man skulle även kunna säga att det här blivit en av världshistoriens längsta kvällar. Och fy vad trist. Jag som skulle räkna matte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Maria,hämta mig när du behöver plugga matte!!!!!

Underbar blogg!
Hur ska jag göra för att rösta på dig????
Kram svärmor