lördag 28 november 2009

Jag önskar att jag kunde...


... datera det här inlägget med 23 december, men så är inte fallet. Det är den 28 november och huset har redan full julmundering. Jag är ingen tomtelover men har många fina ljuslyktor och sånt. Och eftersom jag slänger ut julen redan i mellandagarna, så måste man passa på medan man kan.

Idag köpte Molly och jag en ny julgran. En kungsgran i plast som var hutlöst dyr, men vacker som få. Å eftersom det kostade såpass mycket var det lika bra att smälla upp den på en gång. Svart och silver i år - lite svartrockargran men jättefin. Den är gigantisk och så tät att man inte kan se igenom den.

Summa sumarum: Julgranspyntningen skedde den 28 november år 2009.

November! Det är nästan så man skäms. Enligt min erfarenhet är det egentligen bara idioter som pyntar så tidigt. Idioter och affärer.

Inga kommentarer: