onsdag 25 november 2009

Jag har varit nere i källaren...


... och plockat fram lite julsaker. Jag har inte pyntat än, men rekat lite vad som finns och ställt det utom räckhåll för Love. Jag får det! December är min månad, så det så. Jag gör som jag vill.

Jag är skitstressad över jul. Eller rättare sagt hela december.


Jag ska baka pepparkakor och lussekatter och göra knäck och kola.
Jag ska laga all julmat själv och styra upp en julmiddag.
Jag ska köpa gran och vita julgranskulor och guldstjärna till toppen.
Jag ska åka till London - och växla pengar innan.
Jag ska på musikalavslutning och 3 x Luciafirande i skolan - och köpa kläder till det.
Jag ska fylla 30 och organisera en fest.
Jag ska fira Ludvig och ordna kalas med tårta och fiskdamm och hela skiten.
Jag ska styra upp ett nyårsfirande med klass.
Jag ska på 2-års kalas och personalfest.
Jag ska på ett utvecklingssamtal i skolan och ett på dagis.
Jag ska hjälpa mamma flytta och köpa saker till nya hemmet.
Jag ska köpa julklappar och skicka saker till USA.

Sen när allt det här är klart så ska jag sova i en månad.

Amen.

3 kommentarer:

Marryp sa...

Förstår att du är stressad..det blev jag med bara av att läsa om allt..=) Och HUR kan dom lägga utvecklingssamtal i december? Puckat!

Anonym sa...

Herregud, man kan ju tro att du lever ensam när man läser detta...

Delegera någon?

/Din man

Anonym sa...

Men för tusan,du får ju hjälp om du behöver,det vet du!!!
Julmiddagen den delas väl upp på de som kommer,Eller?
Säg bara till,så att det inte blirköttbullar och prinskorvar från alla!
Får jag låna bilen kan jag köpa gran mm.
jag VILL givetvis komma på musik och Luciafirande om det finns plats!!!

Kram svärmor