tisdag 21 december 2010

Wha-hey, här kommer en...

... komprimerad blogguppdatering. Känner mig rätt så sliten faktiskt så jag har inte mycket energi till det här. Dear Lord and Jesus: here we go.

I lördags hade vi kalas på Leklandet. Väldigt roligt men helt utmattande alltså! På kvällen hade vi lite finbesök (som vill vara anonyma!) och det spelades poker till typ två på natten. Det dracks drinkar så det stod härliga till...

... vilket resulterade i en söndag med en mycket bakfull make, vilket i sin tur resulterade i att jag var på jävligt dåligt humör hela dagen. Åkte och storhandlade och köpte en födelsedagspresent till Ludvig. Åkte skridskor i Mariebergsskogen på kvällen. Lugnt och med stillsamt fallande snö.

Förbi farmor på vägen hem. "Vem är det här?", frågade hon och pekade på Mattias. "Det är ju Mattias som jag är gift med," svarade jag. "Jaha," sa farmor lugnt. "Vi har aldrig träffats förr, men jag har ju hört talas om dig iallafall." Nähänej!

När vi skulle åka sa jag att jag skulle hem och laga mat. "Du behöver väl ingen mat, " fnös farmor och daskade till mig på baken. Av barn och idioter får man höra sanningen, heter det ju. Av dementa kärringar också tydligen!

Måndag - tisdag tillbaka på praktiken. Jag är lite rädd för vad man får skriva här som fortfarande anses som OK, men man kan säga att det är lite slitningar iallafall, och att det är en tuff miljö att vara i. Jag är i princip redo att gå och lägga mig när jag kommer hem på eftermiddagarna. Men det är väldigt roligt också! Igår bakade jag pepparkakor med barnen en hel dag. Tråkigare måndagmorgnar har man ju haft!

Så... what else...? Ludvig har blivit antagen till simskola och börjar i slutet av januari... jag fick svar på tentan också och riktigt SKITGLAD är jag över att ha fått VG och kan lägga det bakom mig.