torsdag 9 december 2010

Och så några Love-händelser denna...


Trött mini och trött storasyrra

... krispiga vinterdag:

När jag kom ut ur duschen igår kväll, stod min sovrumsdörr vidöppen. Där inne satt Love glatt i sängen. Han som tidigare alltid sovit i sin egen säng, kommer in var och varannan natt nu. Så jag har sovit ihopklämd hela natten med alla tre kidsen sparkandes och viftandes runtomkring mig.

... Och när vi skulle gå till dagis i morse drog han en liten vurpa i stentrappan. Som tur var var han ganska vadderad i tjock overall - men det var stora tårar och lite blåmärken i ansiktet. Lilla stackaren!

... Och när jag hämtade Love på dagis, satt alla barn och åt mellanmål. Alla utom mitt (och Johannas) dårå. I stora lekhallen sprang de omkring i bara kalsonger och busade och lek. Fröknarna hade tröttnat på och tjata så det fick väl slippa eftermiddagsmackan då. Jag kunde inte hjälpa att skratta samtidigt som jag skulle förmana att man minsann ska lyssna på fröken M.

Denna pojke! Man hinner aldrig få tråkigt!

Inga kommentarer: