fredag 10 december 2010

När jag fyllde trettio fick...

... jag ett presentkort på Carli choklad, där tanken var att jag skulle gå på chokladprovning. Men året har gått fruktansvärt snabbt och jag har helt enkelt inte kommit iväg. Så helt plötsligt var det december ett år senare och presentkortet höll på att gå ut.

Så jag åkte in till deras butik i stan och köpte praliner för pengarna istället. Kanske min bästa investering någonsin! En del är redan uppäten, men de här tänkte jag spara på litegrann. Dippers som man gör varm choklad av och en mycket exklusiv chokladask med handgjorda praliner.

Så fint att ställa fram på bordet till jul, tänkte jag för en vecka sedan. Så ofattbart gott att äta en (eller två) varje dag mitt i veckan, har jag tänkt sedan dess. Det har alltså inte gått så bra med mitt snålande.

Och nu ikväll rykte de senaste lagom till Jays framförande av "Like a prayer". Så jag får tacka för födelsedagspresenten Martin & Pernilla! Och helt osponsrat måste jag säga att Carlis choklad är de absolut bästa handgjorda praliner jag ätit. Och jag har smakat en hel del genom åren, hehe! Svindyrt men dretgött, på ren värmländska! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att du gillade den! Den som spar han har... :) /M