måndag 6 december 2010

Har haft en rastlös natt och...

... legat och vridit mig som en mask i sängen. Jag är inte van att vara ensam hemma. Saknar små sparkandes småpojkar och en snarkande make helt enkelt.

Lämnade barnen hos Maggis efter pulkaracet. Åkte till farmor som har fått plats på Rosenbad nu under utredningen. Hon var snurrigare än någonsin och låg och klämde på ett blinkande mjukismobilsmycke med Hello Kitty. "Hihihi, I love you", sa den.

När jag kom hem trillade poletten officiellt ner. Hur vet man att man är vuxen? Jo, det är när man är helt ensam hemma och varken har fest/lyssnar på musik så högt att grannarna ringer störningsjouren/har hämningslöst sex på matbordet - nu gick ju inte det för Mattias är fortfarande i Italien, men ändå. Tanken hade nog inte slagit mig ändå.

Istället gick jag snällt hem till Sara och vi förhörde varan inför tentan. Sedan gick jag hem, vek tvätt, plockade ur diskmaskinen, plockade undan leksaker, bytte sängkläder och annat vuxet. Men eftersom jag inte vill tumma på allt på en gång, så åt jag två kakor och drack ett glas julmust - direkt ur flaskan - istället för middag. Busig trettioårig trebarnsmamma va! Det är sånt vi gör när vi vill vara hämningslösa och ungdomliga.

Nu tar vi i från tårna och skriver en döbra tenta så här på möran. Yaaay!

Inga kommentarer: