fredag 31 december 2010

Framme i Phuket, ...


… äntligen! Fast jag ska inte klaga. Resan har gått skitbra. Love har varit from som ett lamm. Visserligen trodde jag att helvetet skulle braka lös igår kväll på planet när han blev akut aparg, men who can blame him – vem fan vill äta köttbullar halv tolv på natten liksom?!
Bjuder på lite bilder här, men ni andra kan se fler i mitt Thailands-album på facebook! Låst för obehöriga men jag tar gärna emot fler vänner! ;-)
Och Thailand är precis så fantastiskt som alla säger. Människor är genuint trevliga utan att vilja sälja något eller ha någon annan baktanke.
Kom fram till hotellet som ligger in the middle of nowhere typ. Men det är alldeles fantastiskt gigantiskt och flott och rummet; ja det är så stort med sina två rum att Mattias tycker man får motion av att bara gå på toan. Efter lite uppackning och lunch gick vi ner till poolen. Molnigt men 28 grader och kvavt som tusan. Här kanske man tillåmed kommer önska sig lite regn! Tog sedan en promenad till havet och tog ett dopp och åt en såndära pannkaka jag vi hört talas om så varmt.
Nu på kvällen gick vi till en liten marknad runt hörnet från hotellet. Asbilligt, men det blev ändå inte att vi handlade något. Love somnade i vagnen och vi gick ner till vattnet. Åt en khao pad till middag medan jag hade tårna nedstuckna i sanden. Kände mig så överjävla lycklig över underbar make, härliga kids och urfin femåring, att jag satte mig och grinade lite. Och en oförglömlig nyårsafton med thailändska lyktor i skyn, fyrverkerier och tindrande barn med varsin färskpressad juicedrink i handen. Och tack snälla fina mamma för att du gjort detta möjligt för oss.

Inga kommentarer: