söndag 8 mars 2009

"På lördag sover Love...

... hos mig", sa mamma. Molly är hos pappan och Ludvig är hos farmor.

Genast börjar det susa en massa funderingar om tänkbara aktiviteter genom hjärnan.

Vi kanske ska ha fest? Eller ska vi gå ut och äta middag på någon trevlig restaurang? Bio kanske?

Vad gör man egentligen när man är barnlediga ihop? Det var så länge sedan så jag minns inte hur man ska bete sig. Kanske börjar jag påminna Mattias om att han behöver gå och kissa. Eller så serverar jag puréad mat.

Försöker fundera ut vad jag är allra mest sugen på... och kommer på att svaret är ganska enkelt.

Inga planer.
Sömn.
Tystnad.
Färdiglagad mat.
Ha sex ostört.

Så så får det bli. Enkelt och framför allt lite vårdande av mitt äktenskap.

Och billigt! Så billigt så vi kanske hinner med en shoppingtur på stan också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm....har inte du 2 barn till???

Anonym sa...

He he..vi kommer nog oxå ha barnvakt lördagkväll. Skulle egentligen till Sthlm, men efter moget övervägande ( läs: tomt bankkonto och noll ork ) bestämde vi oss för bio här hemma. Funderade ett tag på att ta in på hotell, för att få EN jävla natts ostörd sömn, men det kändes lite överkurs.

Anonym sa...

Nu får jag ihop ekvationen bättre =)
Hoppas ni får det jättemys.
Puss