tisdag 24 mars 2009

På Kronoparken finns det...



... en levande legend vid namn L-G. Ellerja, han heter Lars-Göran egentligen, men whateva.

L-G har två passioner i livet. Brännvin och Boltic. Ingen kan avgöra vad det är han älskar mest.

L-G är något rasistisk i sina uttalanden ibland, men han är ack så harmlös. Egentligen hatar han inget annan än Västerås SK Bandy. Och deras supportrar såklart.

L-G och jag är vänner. En gång hälsade han på mig på jobbet, en tisdagsmorgon. Då sneddade han över Nobelrondellen i bar överkropp och en Boltic-flagga i handen. När jag inte hade tid att prata, satte han sig utanför och skrek lite lagom till frukostgästerna.

En annan gång när jag gick i åttan, kom han och hälsade på mig på skolan. Han gick in bakvägen, vid barackerna, så ingen lärare såg. Han hade med sig en röd plånbok som jag skulle få i present.

Varje höst sysslar L-G med något småfuffens, så han får skaka galler under vintern. Eller få gratis mat och husrum, som han ser det.

Den här karln kommer överleva oss alla. Och han finns på en parkbänk nära dig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Finns många märkliga typer. T ex lårfettsläppen som verkar dyka upp på en nattklubb nära dig på fredag...

Anonym sa...

Jag dör. Dagens skratt fixat. :D

Anonym sa...

I love allas vår LG! En levande legend! När jag jobbade på samma ställe som du pratar om så kom han gärna genande över rondellen vid Shell i bar-över och på min tid var han ofta målad på överkroppen. Att jag var din storasyster gjorde mig populär på mitt och LG:s lilla speciella sätt! vi skulle visst gifta oss alla tre ett tag har jag för mig??!

Anonym sa...

Var tvungen att länka hit, gick bra va??