söndag 29 mars 2009

Satt och tittade ut...


... genom fönstret tidigare ikväll, och tänkte att det var väldans vad många grannar det var som var bortresta just idag. Men sen kom jag på att det är ju för fan Earth Hour idag! Och mycket riktigt, kl 22 zzzzzzumade allt igång igen och började lysa i kåkarna runtomkring.
Jag hade helt glömt bort detta! Och superpinsamt nog så satt jag och bloggade just då!

Mattias och jag diskuterade detta häromdagen.
Jag: Hur ska vi göra på lördag, på earth hour?
Mattias: Inget.
J: Vadå inget?
M: Ingenting alls. Det ska vara som vanligt. Jag gillar inte sådana här påtvingade påhitt.
J: Har du förvandlats till en liten Alex Schulman eller?
M: Nej. Vad ska vi göra i mörkret då hade du tänkt?
J: Umgås. Du vet, samtala.
M: Jättekul. Du vet att du måste stänga av datorn va?
J: Jajjamen. TV:n också.
M: Inte en chans att jag stänger av TV:n under Sveriges VM-kval mot Portugal.

Och that was it. Men nu glömdes det bort.

Men det mest pinsamma av allt stod den eco-friendly webshopen Pixiekids för.

"Alla som köper ekologiska barnkläder från Pixiekids under Earth Hour ikväll kommer att få ett ytterligare (hemligt) ekologiskt plagg hemskickat!".

Känns som om hela poängen är lite waste... eller?

1 kommentar:

Jenny sa...

Jag kom ihåg earth hour, men glömde ställa om klockan idag... så jag kom en timme försent till en kompis som väntade i lekparken... ;-)