onsdag 18 mars 2009

Nu MÅSTE jag få lite...

... hjälp av nån vänlig själ som läser här!

I vår familj får den som fyller år bestämma vad vi ska äta till middag. Molly har precis droppat bomben att på hennes födelsedag vill hon ha sin absoluta favoriträtt... tacos? tortellinigratäng? amerikanska pannkakor?

No no. Det bästa hon vet är skolans lillschnitzel.

Ungen kan få vad fan hon vill. Jag lockar även med restaurangmat som hon gillar. Men hon skakar till och med på huvudet åt chow mein. Men! Så kommer hon på att hon vill ha nachos till mat. Å då har jag ett dilemma:

När jag gjorde nachos senast, för typ fem år sedan, stekte man köttfärsen ihop med en sån där påse tacomix. Men detta duger inte åt lilla fröken. Hon vill ha sådär såsigt och lite tomatigt som på restaurang. Och I have no fucking idea hur jag ska svänga ihop det så att det blir likt.

Hjälp mig någon!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

We fix today =)

Anonym sa...

Salsa i färsen...