måndag 23 mars 2009

Men nu var det ju...

... Molly jag skulle skriva om.

Jag var 19 år när jag blev gravid med Molly. Veckan innan jag plussade på stickan var jag på en Ulf Lundell-konsert i Mariebergsskogen och var ganska full. Det var en fantastisk sommar.

Molly var inget åhshitvadgörvinu-barn, utan i allra högsta grad planerad. Jag längtade vansinnigt efter henne. Jag såg framför mig att jag skulle ligga i sängen och prata i telefon och se på TV och bara mysa med nya bebisen och amma.

Graviditeten blev lång och nästan outhärdligt jobbig. På slutet fick jag havandeskapsförgiftning och fick gå på täta kontroller för att kolla noga så att det höll sig i schack.

En vacker dag i slutet av mars åkte jag på en vanlig kontroll och fick inte komma hem mer. Där stod jag i mina Buffalo-skor och skinnkappa med en HM-påse i handen med några nya hårspännen i. Och grät. Och var jättesjuk.

Några dagar senare blev jag igångsatt. Bebisen måste UT. Och ut kom hon... efter 33 timmars förlossning. Kl 20.52 den 27 mars år 2000 föddes en liten flicka som var 48 cm lång och vägde 3080 gram. Världens finaste, så klart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Me love! kommer ihåg när vi stod där på sjukhuset och de frågade glatt vem av oss de skulle lägga in... HI HI