måndag 2 mars 2009

Lagom till ettårsdagen...

... har Love glömt bort hur man sover en längre period i sträck. Alltså, han vaknar ju alltid minst var fjärde timme på natten och vill ha napp eller välling, men nu har han ett nytt inbyggt skitschema.

Sover tre timmar. Är vaken två.
Sover tre timmar. Är vaken två.
Sover två timmar. Är vaken resten av dagen.

Jag sliter mitt hår över dessa jävla sömnproblem som man ska dras med med alla ungar! Och så blir jag så jävla sur över andra mammor som ojar sig "åh herregud, min lille guldklimp har sovit hela nätterna sedan han föddes, men nu vaknar han en gång vid tio och vill ha välling innan han somnar om och sover till åtta." Eller mammor med nyfödda bebbar som tycker det är svinjobbigt att de vaknar var fjärde timme dygnet runt, men som somnar om direkt efter maten.

Get real, bitches! Kom och gå i min hårda skola.

1 kommentar:

Anonym sa...

ska jag ta åt mig?
puss!